MUHALLEBİLİ KADAYIF | Mutfak Ve Tatlar

MUHALLEBİLİ KADAYIF

 MUHALLEBİLİ KADAYIF Hafif mi hafif ..leziz mi leziz...daha önce denemeyenlere mutlaka öneriyorum...1-2 gün önceden   tatlıyı hazırl...




 MUHALLEBİLİ KADAYIF
Hafif mi hafif ..leziz mi leziz...daha önce denemeyenlere mutlaka öneriyorum...1-2 gün önceden   tatlıyı hazırlayıp dolaba koyabilirsiniz... çıtırlığını kaybetmemesi için servis edeceğiniz anda  dilimlerin üzerine kadayıfı serpiniz...bu arada fotoğraftaki mumların süslemelerini  ben yaptım...


MALZEMELER:
400 gr kadayıf
1 su bardağı ceviz içi
1 su bardağı toz şeker
3 yemek kaşığı tere yağ
yarım çay bardağı sıvı yağ
MUHALLEBİ MALZEMELERİ:
1 litre süt
1 su bardağı toz şeker
1 kahve fincanı un
1 kahve fincanı nişasta
1 paket vanilya veya damla sakızı (Ben damla sakızı tercih ettim.
1 poşet toz halde sade krem şanti
Kadayıfın Hazırlanışı:
Kadayıfı didikleyip,bıçakla ince ince doğrayın.
(Daha kolay kesmek için poşetiyle birlikte  buzdolabın koyabilirsiniz).
Teflon tavaya yağları alın.
Yağ eriyince şeker,ceviz ve kıyılmış kadayıfı ekleyin.
Kısık ateşte sürekli karıştırarak bal rengi alana dek kavurun.
Kavrulan kadayıfın yarısını tepsiye dökün  ( Ben kare borcam kullandım).
Süt,şeker, un ve nişastayı  orta hararetli ateşte karıştırarak göz göz olana kadar pişirmeye başlayın.
Pişmeye yakın dövülmüş damla sakızını ilave edip .güzelce karıştırın.
Muhallebinin ilk sıcaklığı çıktığında toz haldeki krem şantiyi ilave edip mikserle karıştırın.
Hazırlanan  muhallebiyi tepsideki kadayıfın üzerine döküp, yayın.( Muhallebi soğuk olmasın, yoksa kadayıfa yapışmaz).
İyice soğuması için tatlıyı dolaba kaldıralım.
Servis yaparken  ayrılan kadayıfı muhallebinin üzerine yayın.
Dilimleyerek servis ediniz.
AFİYET OLSUN
NOT: Muhallebili kadayıfı  Cup içinde sunmak isterseniz,önce bir miktar muhallebi , bir tutam kadayıf, yine muhallebi ve en üste  tekrar kadayıf serpebilirsiniz.

DAHA FAZLA LEZZET

TATLILAR 6284390596859978243

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item