AJVAR SOS | Mutfak Ve Tatlar

AJVAR SOS

AJVAR SOS NASIL YAPILIR? AJVAR TARİFİ  AJVAR KAHVALTILIK SOS AJVAR SOS, Lutenitsa gibi kahvaltılık bir sostur. Aynı zamanda maka...


AJVAR SOS NASIL YAPILIR?
AJVAR TARİFİ 
AJVAR
KAHVALTILIK SOS

AJVAR SOS, Lutenitsa gibi kahvaltılık bir sostur. Aynı zamanda makarna ve diğer yemeklerin yanında sos olarak kullanabilirsiniz. Ajvar sos yine bir çok yöntemle yapılıyor. Bazı tariflerde içine soğan ve domates konuyor. Ben Lutenitsa da domates kullandığımdan Ajvar sosta kullanmadım. Bazıları ise Lutenitsa ve Ajvar sosu aynı tarif zannederler. Oysa Lutanitsa da havuç da kullanılıyor. Benzerlik gösterse de aynı değildir. Arzu ederseniz Ajvar sosta  1 kilo kadar  domates kullanabilirsiniz. Domatesi çok fazla küçültmeden robotta çekiniz ve bir tencereye alınız. Diğer malzemeleri de aynı şekilde ekleyip pişiriniz. AFİYET OLSUN

·         MALZEMELER:
·         3 kilo salçalık kırmızı biber
·         5-6 adet patlıcan
·         1 baş sarımsak
·         1 çay bardağı zeytinyağı
·         1 çay bardağı sirke
·         1 yemek kaşığı silme tuz
·         arzuya göre acı biber. ( Ben kullanıyorum.)
·         YAPILIŞI:
·         Kırmızı biber ve patlıcanları közleyelim.
·         Güzelce temizleyelim.
·         Kırmızı biberleri rondada çok fazla  küçültmeden çekelim. (Biraz parça parça olsun.)
·         İçine sarımsaklarıda ilave edip çekelim.
·         Patlıcanları ince ince kıyalım.
·         Bir tencereye rondadan çektiğimiz biberler ve sarımsağı , kıydığımız patlıcanları alalım.
·         Üzerlerine zeytinyağı,sirke ve tuzu ilave edelim.
·         Ara ara karıştırarak  fokurdamaya başlayana kadar pişirelim.
·         Çabuk dip tuttuğundan pişirirken başından çok ayrılmayınız.
·         Piştikten sonra sıcak sıcak kavanozlara paylaştıralım.
·         Kapağını sıkıca kapatıp ters çevirelim.
·         Serin bir yerde muhafaza ediniz.
·         Kapağını açıp kullanmaya başladığınızda buzdolabında saklayınız.

DAHA FAZLA LEZZET

sirke 5849305530766872731

Yorum Gönder

  1. Lutenistayi denedim ve çok güzel oldu. bunda denince. mefkure albay (o cup cake kalıplarını istiyorum :)))))

    YanıtlaSil
  2. Beğendiğinize sevindim :) Ajvar sos da harika oluyor, öneririm

    YanıtlaSil
  3. Bir göçmen olarak çok sevdiğim bir sosyal, elinize sağlık ( Züleyha )

    YanıtlaSil
  4. Ben 2 kl biberden yapmak istiyorm nasil olcak

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item