ŞEFTALİ SOSLU MUHALLEBİ | Mutfak Ve Tatlar

ŞEFTALİ SOSLU MUHALLEBİ

ŞEFTALİ SOSLU MUHALLEBİ Bu harika  lezzeti sizlerle paylaştığım için çok mutluyum. Yapımı inanılmaz kolay. Çat kapı gelen misafi...




ŞEFTALİ SOSLU MUHALLEBİ
Bu harika  lezzeti sizlerle paylaştığım için çok mutluyum. Yapımı inanılmaz kolay. Çat kapı gelen misafirlere veya gecenin bir vakti tatlı krizi  tuttuğunda dahi yapabilirsiniz.Tam bir yaz tatlısı :) Şeftali sosu kullandım ama  kayısı,çilek, vişne; kışın ise portakal, mandalina vs. sosu da kullanılabilir.Tüm malzeme oranları tamdır. Şekerin ölçüsü ise kıvamındadır. Israrla denemenizi öneriyorum :) Sevgilerimle...

·         MALZEMELER:
·         1 litre süt
·         3 yemek kaşığı tepeleme un
·         6 yemek kaşığı toz şeker
·         1 paket vanilya
·         1 paket damla sakızı
·         SOSU İÇİN:
·         2 adet iri boy şeftali
·         2 yemek kaşığı pudra şekeri
·         YAPILIŞI:
·         Bir tencereye, süt, şeker ve unu alalım.
·         Orta hararetli ateşte sürekli karıştırarak ( Ben çırpma teli kullanıyorum.) muhallebi kıvamında pişirelim.
·         Pişmeye yakın vanilya ve dövülmüş damla sakızını ilave edelim. ( Aromaları böyle daha belirgin oluyor.)
·         Muhallebimiz göz göz olunca ateşin altını kısalım ve 1-2 dakika daha pişirelim.
·         Kuru ve temiz kaselere sıcak sıcak muhallebiyi  üzerinden 1 parmak eksik kalacak şekilde paylaştıralım.
·         Oda ısısında soğumaya bırakalım.
·         SOSUN YAPILIŞI:
·         Şeftalileri yıkayıp, kabuklarını soyalım.
·         Rendenin kalın tarafıyla şeftalileri rendeleyelim.
·         Üzerine 2 yemek kaşığı pudra şekeri ekleyelim.
·         Küçük bir tencerede kısık ateşte, şeftaliler pişip, hafif suyunu çekene kadar pişirelim.
·         Soğumaya bırakalım.
·         Soğuyan muhallebinin üzerine şeftali sosunu paylaştıralım.
·         Ben nane yaprakları ve kabuğu ile minik doğranmış şeftali ile servis yaptım.
·         AFİYETLER OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

yaz tatlısı 3127801400931630248

Yorum Gönder

  1. Ellerinize sağlık. Şefatli ismini duyunca dahi saç diplerime kadar kaşınnıyorum :)) ama kendim apmasamda sosunu ablama yaptırıp yemeliyim.:)) nefisss

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim :) Şeftali benim en sevdiğim meyvedir :)

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık inanılmaz lezzetli görünüyor....Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  4. ŞEFTALİ MUHALLEBİYE ÇOK YAKIŞIYOR,ÇOK ŞIK GÖRÜNÜYORLAR..ELLERİNİZE SAĞLIK..

    YanıtlaSil
  5. Sıcak havalarda nasıl güzel yenir bu tatlı.. Görüntüsü muhteşem, ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor canımm ellerine sağlık olsun sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  7. canım ellerine sağlık...sunum cok hoş olmuş...tadıda oyledır....

    YanıtlaSil
  8. Yaptim harika oldu cok tesekkurler tarif icin

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item