YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK | Mutfak Ve Tatlar

YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK

 YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK Önceki gün misafirlerim için yaptığım  Yeşil Mercimekli Böreğin iç malzemesini misafirlerim önce kıymalı zannet...


 YEŞİL MERCİMEKLİ BÖREK

Önceki gün misafirlerim için yaptığım  Yeşil Mercimekli Böreğin iç malzemesini misafirlerim önce kıymalı zannettiler.Yeşil Mercimek kullandığımı söylediğimde şaşırdılar Evet gerçekten de tadı kıymalı böreğe benziyordu. Yeşil Mercimek  protein ve demir içeriyor. Bazen evde  diğer börek iç malzemeleri kalmayabilir. Yeşil mercimekte güzel bir alternatif. Güzel, çıtır çıtır böreklerim oldu. Eğer çocuklarınız  mercimek yemiyorsa  arzu ederseniz içine çok az miktarda  kavrulmuş kıymada ekleyebilirsiniz.

MALZEMELER:
3 adet yufka
1su bardağından biraz eksik  maden suyu
2 adet yumurta
1 çay bardağı sıvı yağ
İÇ MALZEMESİ İÇİN:
1  su bardağı yeşil mercimek
1 adet kuru  soğan
1 tatlı kaşığı domates salçası
tuz
karabiber
arzuya göre pul biber
sıvı yağ
ÜZERİ İÇİN:
1 adet yumurta sarısı
susam
YAPILIŞI:
Mercimeği çok ezilmeyecek şekilde haşlayalım ve süzelim. Bir tavaya az miktarda sıvı yağı alalım ve ince kıyım doğranmış soğanları soteleyelim. Salçayı 2 yemek kaşığı suda  ezelim ve mercimeklerle birlikte soğana ekleyelim,suyunu çekene dek pişirelim Baharatlarını ekleyip soğumaya bırakalım.
SOSU İÇİN; Soda, yumurta ve sıvı yağ karıştırıp güzelce çırpalım.


 1. yufkayı tezgaha serelim,
 ve üzerine yeteri kadar sostan sürelim.
 2. yufkayı üzerine serip, sostan sürelim. Son olarak 3. yufkayı en üste koyup  sostan sürelim.Yani 3 kat yufkayı aralarına sos sürerek üst üste koyuyoruz.
 Yufkaları önce 4 eşit parçaya keselim. ( Sigara böreği keser gibi )
 Daha sonra  1 parçayı 3 eşit üçgene keselim 12 eşit üçgen parça elde ediyoruz. Ama dilerseniz daha büyük veya daha küçük parçalar  kesebilirsiniz.
 Her parçanın geniş kısmına yeteri  kadar iç malzemeden koyup,kenarları hafif içe katlayalım.
 Ve sigara böreği  gibi rulo  şeklinde
 saralım. ( Çok sıkı bir rulo olmasın.)
 Yağlanmış fırın tepsisine  böreklerimiz dizelim.
 Üzerlerine yumurta sarısı sürüp, bolca susam serpelim. Ve önceden ısıtılmış  200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim .

AFİYETLER OLSUN :)


DAHA FAZLA LEZZET

yufka 6895731103112726946

Yorum Gönder

  1. Ben bu böreği kanal d'de görmüştüm denemeniz çok iyi olmuş tadını yakınımızdan bırınden ogrendık en azından :)

    YanıtlaSil
  2. Yıllar yıllar önce TRT ekranlarında Akademisyen Ayşe hanım (Soyadını unuttum.)Yeşil mercimeğin faydalarını anlatmak için sürekli değişik tarfflerle ekranlarda olurdu. Bu börek ve benzelerini gördüğümde Ayşe hanım hatırlarım :)

    YanıtlaSil
  3. İŞte mükemmel bir börek.Bende mercimekli patatesli denemiştim.Elinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık ...Harika olmuş...
    Ben ilk defa teyzemde tanıştım bu lezzetle çok güzel bir börek...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. ellerine sağlık canım çok güzel olmuş

    YanıtlaSil
  7. selmacım ben aylin özkaya neden yorumum adsız çıkıyor anonimi seçtiğim için mi?

    YanıtlaSil
  8. Evet anonimi seçtiğin için canım adsız çıkıyor

    YanıtlaSil
  9. Biz de denedik guzel oldu tesekkur ederz

    YanıtlaSil
  10. Beğendiğinize sevindim; ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  11. Bende denicem tarifinizi ..daha önce birçok tarifinizi denedim ve sonuç çok başarılıydı.dunde köstebek pastanizi yaptım..ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. ÇOK SEVİNDİM; SİZİNDE ELLERİNİZE SAĞLIK :)

    YanıtlaSil
  13. bende mercimeğimi haşladım tarifi yazdım şimdi başlıcam bakalım nasıl olucak çok merak ediyorum yıllar önce afyonlu bi arkadaşımın annesi yapmıştı çok beğenmiştim

    YanıtlaSil
  14. süper oldu kahvaltıda bitti eşimde beğendi hazırlanan sodalı karışım yufkaları milföy hamuru gibi yapmış aynı tarif başka iç malzemeylede yapılabilir teşekkürler tariflerinizi takip ediyorum diyet tarifler de paylaşırmısınız

    YanıtlaSil
  15. Beğendiğinize çok sevindim; sizinde ellerinize sağlık :)Evet sodalı harç birçok börekte kullanılabilir.

    YanıtlaSil
  16. selma hanım tariflrinizi deniyorum.çok hoşuma gidiyor.bu böreği yapıp pişirmeden derin dondurucuya koyabilirmiyiz acaba

    YanıtlaSil
  17. evet Ayşe Hanım Hacettepe üniversitesinin beslenme ve diyet bölümünün hocalarından hatta öğrencisi benim diyetisyenimdir. çok pratik ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Ben denedim tarifi gerçekten cok guzel oldu
    Bu böreğin yaninda Portakallı irmik tatlisi ve incirli kek tarifinizi de yaptim
    Hakikaten hepsi de fevkaledenin fevkinde oldu
    Cokkk tesekkurler

    YanıtlaSil
  19. Ayşe Yüksel10 Nisan 2013 22:26

    sosuna ezilmiş haşhaş katarsak ve süslemesine de haşhaş koyarsak lezzeti katlıyor. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  20. selma hanım börekleri akşamdan hazırlayıp buzdolabına koysam sabah pişirsem olurmu acaba

    YanıtlaSil
  21. Ellerine sağlık , harika görünüyor:) Şu anda mercimeklerim haşlanıyor , soğanlar kavruldu :) gidip yufkayı da alınca bu güzel börek bende de pişmeye hazır olacak :)sevgiler. Neşe Ersoy

    YanıtlaSil
  22. Şimdi fırından çıktı , tek kelime ile nefisssss , çok teşekkürler güzel bir tarif kazandım :)

    YanıtlaSil
  23. Beğendiğinize sevindim; afiyet olsun :)

    YanıtlaSil
  24. Selma Hanım ellerinize sağlık. Böreği bugün yapacağım. Akşama misafirim var ama akşam üzeri bir iki saat dışarı çıkmam gerekecek. Hazırlayıp döndüğümde pişirsem tadı ya da şeklinde değişiklik olur mu?

    YanıtlaSil
  25. Misafirim vardı, geç cevap vermek zorunda kaldım :( Bir şey olmaz canım

    YanıtlaSil
  26. Cok guzel bende yaptim elinze saglik selma hanim...

    YanıtlaSil
  27. Bende yaptim cok guzel oldu tesekkurler selma hanim elinize saglik

    YanıtlaSil
  28. Sizin bu ayrıntılı görüntülerle verdiğiniz tarifler, en yeteneksizi bile mutfakta usta yapar...ellerinize ve emeğinize sağlık;sevgiler...

    YanıtlaSil
  29. En yakın zamanda deneyeceğim çok güzel böreğe benziyorr .. Açıklamalı, Resimli olması süpper. Ellerinize sağlık...
    BANU ÖZEN

    YanıtlaSil
  30. çok muhteşem gerçekten. paylaştığınız için teşekkürler. bu akşam yapayım :)

    YanıtlaSil
  31. Ben yaptım tarifiniz çok güzel oldu gerçekten.. bu yeşil mercimer herseyle süper oluyor poğaçası da güzel oluyor deneyin derim.sevgilerimlee.

    YanıtlaSil
  32. Selma hanım ellerınıze sağlık çok güzel görünüyor.. bir şey soracaktım böreğin yumuşak değil çıtır çıtır olması için nasıl bir sos hazırlamalıyız çok araştırdım ama fırından çıktıktan bi müddet sonra yaptıklarım yumuşak oluyor:) bilgilendirirsenız sevınırım..

    YanıtlaSil
  33. Annem çok yapardı ramazanlikta çeşit çeşit iç malzemeyle onu hatirlattiniz
    ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  34. bir gece önce yapsak dolapta beklese olurmu

    YanıtlaSil
  35. Buzluğa atıp çıkınca pişiriliyor mu

    YanıtlaSil
  36. benim börekler tüm sosu kullandığım için daha fazla soslu oldular. 180 derecede fırına verdim iyice içini çekmesi için. önce korkuyordum ama çok şükür şuan harika gözüküyorlar :) teşekkürler SELMA HANIM :)

    YanıtlaSil
  37. Merhaba,
    Yedim ama kendim denemedim hiç. Elinize sağlık sizin de, takipçiniz oldum, ben de sizi beklerim:)
    fulyapimlezzetler.blogspot.com
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  38. selam selma hanım bu börek oldukça yorum almış bende yorumlara ğüvenerek cuma ğünü kabul ğünüm var yapmıyorum yaptıktan sonra buzluğa koyup cuma ğünü iç sosu ile 1veya2 dakika bekletıp pişirsem olurmu şimdiden teşekkürler açil cevap selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur canım.Ama ağır misafirleriniz gelecekse Sarıyer Böreğimi tavsiye ederim. 1 gece önceden iç malzemesini hazırlayıp ertesi gün yufkaya sarıp misafirleriniz geleceği zaman pişirebilirsiniz. Nefis oluyor :shy:

      Sil
  39. 12ye böldüğümüz yufkaları üç kat olarakmı sarıyoruz yoksa tek tek ayırıpmı yapıyoruz

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item