HAŞHAŞLI ÇELENK ÇÖREK | Mutfak Ve Tatlar

HAŞHAŞLI ÇELENK ÇÖREK

  HAŞHAŞLI ÇELENK  ÇÖREK Haşhaşlı çöreği değişik şekillerde yapmak mümkün. Ben bazen Ekmek hamurundan da yapıyorum. Hamurun içine ye...





 HAŞHAŞLI ÇELENK  ÇÖREK
Haşhaşlı çöreği değişik şekillerde yapmak mümkün. Ben bazen Ekmek hamurundan da yapıyorum. Hamurun içine yeteri kadar sıvı yağ ekliyorum,hafif un yardımıyla yoğurup dilediğim şekli vererek harika pratik bir çörek ortaya çıkıyor. Biz kahvaltılarda dahi severek yiyoruz. Özellikle Haşhaşlı çörek , Eskişehir ve Afyon da çok yapılıyor. Yağlı haşhaşı ( Haşhaş ezmesi ) Aktarlarda ve Malatya Pazarı gibi yerlerde bulmak mümkün.





 MALZEMELER:
2 su bardağı ılık süt
1 su bardağı sıvı yağ
2 adet yumurta
1 paket yaş maya
2 çorba kaşığı toz şeker
1 çorba kaşığı tuz
aldığı kadar un (5,5- 6 su bardağı kadar )
İÇİ İÇİN:
250-300 gr yağlı haşhaş ( Haşhaş ezmesi)
1 su bardağı sıvı yağ
ÜZERİ İÇİN:2 adet yumurta sarısı- az sıvı yağ
YAPILIŞI:
Ilık sütün içinde mayayı eritip,diğer malzemeleri karıştırıp yumuşak kıvamda bir hamur yoğuralım.Ilık bir ortamda üzerini kapatarak mayalandıralım.
İÇİ İÇİN,haşhaşı ve sıvıyağı iyice karıştırarak ezelim. Arzu ederseniz iri çekilmiş ceviz ekleyebilirsiniz.
Mayalanan hamuru ikiye bölüp veya bezelere ayırıp , her bezeyi olabildiğince ince açalım.Hamurun her yanına haşhaşlı içimizden sürelim.( iç malzemeyi göz kararı  koyalım.)
 Rulo şeklinde saralım
 Sonra  ruloyu  yukarıdan aşağıya tam ortasından  keselim


Saç örgüsü şeklinde saralım
Dilediğimiz uzunluklarda keselim

 ve, her iki ucunu birleştirip SİMİT şekli verelim.
 Tüm hamuru aynı işlemden geçirip yağlanmış fırın tepsisine aralıklarla dizelim Üzerine 1 çay kaşığı sıvı yağ ile çırpılmış yumurta sarısı sürelim. Önceden ısıtılmış 175 derecelik fırında üzerleri kızarana değin pişirelim.
AFİYET OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

POĞAÇALAR-BÖREKLER 8902637962659850526

Yorum Gönder

  1. Uffff yaa ne harika bi goruntu ellerinize saglik...yapmak istiyorum ama uzgunum :( cunku iskenderunda hashas ezmesini hicbiyerde bulamadim normal hashasi kavurup robotta cekip yag ekleyip yapiyorum guzel olmuyor :((((

    YanıtlaSil
  2. açıklamalı gosterdıgınız ıcın tşkkrler



    YanıtlaSil
  3. canım ekmek hamuruna mesela 3tane ekmek hamuruna zeytinyğ ne kadar koyalım bunu direkmi koyuyorsun keşke resimli yapsan benim gibi yoğurmayanlar için ellrine saglık bu arda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Resimli yapsan " kısmını anlayamadım :( Ben tüm yapım aşamalarını resimli anlatıyorum. Ekmek hamurunun gramajı genelde farklı oluyor. Ben 3 ekmek hamuruna yarım çay bardağından biraz fazla sıvı yağ ekliyorum ve yoğuruken de az un yardımı ile yoğuruyorum

      Sil
  4. slm selma hnm görüntü süper bayıldım tarife aşamlı yayınlamanızda harika yani yine harikasınız selma hnm sevgiler

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item