TURŞU | Mutfak Ve Tatlar

TURŞU

KORNİŞON TURŞU 20 gün önce Kornişon turşumu kurdum. Havalar sıcak gittiğinden olmaya yakın. Tadına baktım,kütür kütür harika olmuş. T...





KORNİŞON TURŞU
20 gün önce Kornişon turşumu kurdum. Havalar sıcak gittiğinden olmaya yakın. Tadına baktım,kütür kütür harika olmuş. Tam yaptığım şekilde tarifi yazacağım. Ama bize ilk önce sert, taze ve darbesiz Kornişonlar lazım. Sebze ne kadar tazeyse turşuda o kadar başarılı oluyor. Turşuyu kurduktan sonraki püf noktası saklanmasıdır. Ben turşu kavanozlarının altına kullanmadığım tepsi koyuyorum ve hiç güneş almayan bir yerde saklıyorum. Ara sıra kavanozu çalkalıyorum. Birkaç gün içinde kavanozlardan su taşmaya başlıyor. kapağını açıp gazını çıkartmak gerekiyor.Turşunun tuzunu bir hafta sonra suyundan tadarak da kontrol edebilirsiniz. Temiz bir kaşıkla kaptan alacağınız turşu suyunun tuz ölçüsünü az bulacak olursanız üstten azar azar tuz ekleyebilirsiniz. Tuz çoksa biraz suyunu döküp temiz su koyunuz.


·         MALZEMELER:
·          Kornişon
·         Kereviz yaprağı
·         birkaç limon dilimi
·         Sarımsak
·         Bir avuç nohut
·         TURŞUDA ALTIN ORAN
·          1 litre suya 1 çay bardağı sirke
·          2,5 çorba kaşığı deniz veya kaya tuzu.
·         YAPILIŞI:
·          Kornişonları tertemiz yıkayalım.
·          Üzerindeki minik sapları zedelemeden koparalım.
·          Her kornişonu çatal veya bıçak yardımıyla birkaç yerinden delelim.
·          Böylece turşu suyu içeri girecek ve hem tat olarak hem de dayanıklı olacaktır.
·          Kavanozun dibine nohutları ya temiz bir beze sararak koyalım yada serpelim.
·          Kornişonları dik olarak kavanozlara düzgünce yerleştirelim.
·          Ben kavanozları tezgahın üzerine yatırıp kornişonları diziyorum, çok daha düzgün sıralanıyor.
·          Bir kabın içine kaynamış soğumuş veya temiz içme suyu koyalım.
·          Tuzu ekleyip eriyinceye kadar karıştıralım.
·          Sirke ve ezilmiş sarmısağı ekleyelim ( Sarmısağı ezip kullanınca aroması çok daha güzel çıkıyor.)
·          Turşu suyunu güzelce karıştıralım. ve tadalım. gerekirse tuz ekleyelim.
·          Turşu suyunun tadı, damağımıza tuz ve sirke tadını bırakmalıdır.
·          Ekşimsi ve tuzlu olmalıdır.
·          Birkaç limon dilimi sıralayalım.
·          En üstede alabildiği kadar kereviz yapraklarını yerleştirelim
·         Kapağını sıkıca kapatalım. kavanozu çalkalayalım.
·         1 gece tezgah üzerinde bekletelim,daha sonra yukarıda yazdığım gibi saklayalım.
·         Turşu genellikle 1 ay içinde tam tadında oluyor.

·         AFİYET OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

turşu 8986812415807711834

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item