BALIK ÇORBASI | Mutfak Ve Tatlar

BALIK ÇORBASI

Birçoğumuz Balık çorbasını içmemişizdir. Bende hiç tatmadan sevmediğimi söylüyordum ama geçtiğimiz Kış ayında denedim ve beğendim. B...





Birçoğumuz Balık çorbasını içmemişizdir. Bende hiç tatmadan sevmediğimi söylüyordum ama geçtiğimiz Kış ayında denedim ve beğendim. Bazen önyargılı yaklaşmanın doğru olmadığını bir kez daha anladım.

MALZEMELER:
1 adet çupra
2 adet havuç
2 adet mantar
1 adet kereviz
1 adet patates
1 adet soğan
5 diş sarımsak
2-3 adet defne yaprağı
1 kutu krema(200 ml)
YAPILIŞI:
Havuçları verev julyen,mantarı ince,kerevizide yemeklik patates şeklinde ama ince,patates ve soğanıda küp doğrayın.sarımsakları 2-3e bölün.kerevizin yeşil sapını incecik doğrayın.hepsini aynı anda kavurmaya başlayın.içine hem tane hem toz karabiber,tuz ve 2-3 ad.defne yaprağını atın.malzemeler kavrulunca 1 lt.kadar su ekleyin.havucun pişmesi biraz geş oluyor.malzemelerin %60-70i pişince pulları ve içi temizlenip yıkanmış balığı 4-5e bölüp içine atalım.10-15 dk.sonra altını kapatıp içinden balığı alalım.başka bir tencerede 1 kase unu tereyağıyla kavuralım.tuzunu ekleyelim.unun çok fazla kavrulmasını beklemeden yeteri kadar suyunu ekleyelim.içine 1 kutu kremayı ekleyelim.kaynamasını beklemeden balıklı suyu tanesinden süzerek içine dökelim.içine karabiber ekleyelim kıvamı çok cıvık olmayacak.içinden çıkardığımız balığı kılçıklarından temizleyip elle parçalayıp çorbanın içine atın.çorba kaynadıktan sonra altını kapatabilirsiniz.arzuya göre üstüne tereyağda kırmızı biber yakabilirsiniz.
AFİYET OLSUN

-->

DAHA FAZLA LEZZET

Patates 7785367999681289582

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item