PİRAMİT PASTA | Mutfak Ve Tatlar

PİRAMİT PASTA

 PİRAMİT PASTA Adı bilinen  fakat yapım aşamaları  gizemini koruyan bir pastadır...kelimelerle anlatılırken hemen anlaşılmıyor...ya...



 PİRAMİT PASTA
Adı bilinen  fakat yapım aşamaları  gizemini koruyan bir pastadır...kelimelerle anlatılırken hemen anlaşılmıyor...yapımı çok eğlenceli....çok pratik...arzu ettiğiniz bir krema, muzlu puding, veya muzlu crem'ole kullanabilirsiniz...tepsim 5 sıra aldığından 25 adet bisküvi kullandım...daha da fazla bisküvi kullanabilirsiniz...meyve olarak muz  kullandım...diğer meyveleri tercih edebilirsiniz. ( Çilek,kivi,şeftali vs.).
MALZEMELER:
25 adet sade petibör bisküvi
Ara kreması için:
3 su bardağı süt
1 çay bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı dolusu un
2 yemek kaşığı dolusu nişasta
Üzeri için:
1 poşet sade krem şanti
1 su bardağı süt
Ve
Streç film
Ara malzemesi için:
2-3 adet muz
Arzuya göre üzeri için:
Bitter çikolata sosu
HAZIRLANIŞI:

 İlk aşama olarak kremaları hazırlayalım.
1 su bardağı süt ile 1 poşet krem şantiyi mikser yardımıyla  kabarıncaya kadar çırpalım.
Bir tencereye süt, şeker,un ve nişastayı alalım.
Güzelce çırpma teliyle karıştıralım.
Orta hararetli ateşte karıştırarak muhallebi kıvamında pişirelim.
Pişen muhallebiyi ocaktan alıp, soğumaya bırakalım.
Soğuyan muhallebiye çırptığımız krem şantiden 2 yemek kaşığı ekleyerek güzelce çırpalım.

 Dikdörtgen bir tepsiye streç film serelim.
Üzerine, enine 3 adet- boyuna 5 adet bisküvileri dizelim.( 15 adet).


 Üzerine yeteri kadar ara kremadan sürelim.


 Bir üst sıraya, ortası boş kalacak şekilde her iki uzun kenarın üzerine,


 birer sıra daha bisküvi diziyoruz.


 Bisküvilerin üzerine  ve orta boşluğa bolca krema sürelim.


 Kabukları soyulmuş   muzları tam ortaya boyuna dizelim.( Düzgün muzları tercih ediniz).
Muz ve bisküvi arasında boşluk kalmaması için biraz daha krema sürebiliriz.


 Şimdi en önemli aşamasındayız.
Streç filmi her iki yanından tutup kaldıralım.
Tam ortada birleştirelim.
Elimizle her iki yanından tutup piramit şekli vermeye çalışalım.( Ben bir yandan fotoğraf çektiğim için daha sonra tam şekli vermek zorunda kaldım).
Uç kısımlarını da streç film ile güzelce kapatalım.
4-5 saat buzdolabın normal rafında bekletelim.


 Soğuyan pastayı dolaptan çıkaralım.
Streç filmi dikkatli bir şekilde çıkarmaya çalışalım.
Ve pastayı servis tabağına alalım.
Üzerini krem şanti ile kaplayalım.


Ben üzerine bitter çikolata sosu kullandım.( Çok ılık döktüm).
Kiraz şekeri ve  pirinç Antep fıstığı ile süsledim.
Dilimleyerek servis yapalım.
AFİYET OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

piramit pasta nasıl yapılır 2351217200965935426

Yorum Gönder

  1. Ben de çikolatalısını yaparım,böyle de güzel olmuş ,elinize sağlık..sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet,her türlü krema ile yapılabilir...Sevgiler...

      Sil
  2. Ellerinize sağlık. aşamalı ve süper görselleri ile. Maşallah. Emeklerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  3. çok sevdim ben bu tatlıyı en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık canım nefis

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item