KANELON KÖFTE | Mutfak Ve Tatlar

KANELON KÖFTE

KANELON KÖFTE  Toplumumuzda köfte genel olarak çok sevilir. Birçok yöremize ait meşhur köfte tariflerimiz vardır. Köftenin güzel olma...




KANELON KÖFTE
 Toplumumuzda köfte genel olarak çok sevilir. Birçok yöremize ait meşhur köfte tariflerimiz vardır. Köftenin güzel olmasının püf noktası önce kıyması sonrada çok iyi bir şekilde yoğrulması ve dinlenmesidir. Ben annemden öğrendiğim klasik kuru köfte tarifini kullandım Sizler kendi sevdiğiniz köfte tarifinizi kullanabilirsiniz.
Köfte, Kanelon kalıpları  içinde püre ile çok şık ve lezzetli oldu. Ben mantar dolması, roka,domates eşliğinde servis yaptım.  Kanelon kalıplarını Eminönü' n den pasta malzemeleri satan dükkandan aldım. Bu kalıplarla milföyden tatlı veya tuzlu değişik tarifler de çalışabilirsiniz.


·         MALZEMELER:
·          yarım kilo kıyma
·          1 adet kuru soğan
·          1 adet yumurta
·         bir tutam maydanoz
·          1-2 diş sarımsak
·          1-2 dilim bayat ekmek içi
·          tuz- karabiber-kimyon
·          PÜRE İÇİN:
·          5-6 adet patates
·          2 yemek kaşığı tereyağı
·         yarım su bardağı süt ( Patateslerin cinsine göre süt ekleyebiliriz.)
·          tuz-karabiber
·          Ve kanelon kalıpları
·          KIZARTMAK İÇİN :
·          Sıvı yağ
·         ARZU EDERSENİZ  KÖFTELERİ  ÖNCE YUMURTAYA SONRA GALETA UNUNA BULAYIP KIZARTABİLİRSİNİZ. ORİJİNAL TARİF ÖYLEYDİ AMA BEN BU ŞEKİLDE YAPTIM.
·         YAPILIŞI:
·          Püre için patatesleri soyalım ve haşlayalım.
·         Sıcakken ezelim.
·         İçine tereyağını,sütü ve baharatlarını ekleyelim ve kısık ateşte kıvam alana değin pişirelim.
·         Pütürsüz bir püre olmalıdır.
·         Köfte malzemelerini güzelce yoğuralım.
·         Limon büyüklüğünde bezeler koparalım.
·         Ve uzun şekil verelim.
·         İçli köfte yapar gibi kalıbı köftenin içine geçirelim ve elimizle köftenin kalıbın şeklini almasını sağlayalım. (Veya sizin kolayınıza nasıl gelirse öyle şekil verebilirsiniz.)
·         Kızgın yağda köfteleri kızartalım.
·         Köftelerin ilk sıcaklığı çıktığında kalıptan çıkarmaya çalışalım.
·          Bunun için zedelemeden sivri bir bıçak ucunu köftelerin kalıptan ayrılmasını kolaylaştırmak için kullanabiliriz.
·         Püreyi ister krema torbasına koyalım ister bir kaşık yardımıyla köftelerin içine dolduralım.
·         Ben 6 adet kanelon kalıbı aldım,kızartırken her köfteye 1 kalıp kullanıyoruz.
·         Kalıplarınız yetmezse kızarttıktan sonra tekrar kalıba köfte sarıp kızartabilirsiniz.

·         AFİYE OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

YEMEKLER 7851793725480259437

Yorum Gönder

  1. Görsellik lezzet kadar önemli bence. Sizde ki görüntü de nefis. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item