YAPRAK CİĞER | Mutfak Ve Tatlar

YAPRAK CİĞER

EDİRNE TAVA (YAPRAK ) CİĞER Arnavut Ciğeri başta olmak üzere biz ciğeri çok severiz. Edirne bize yakın olduğundan zaman zaman Edir...






EDİRNE TAVA (YAPRAK ) CİĞER
Arnavut Ciğeri başta olmak üzere biz ciğeri çok severiz. Edirne bize yakın olduğundan zaman zaman Edirne gezilerimizde mutlaka  Edirne ciğeri yemeği ihmal etmeyiz. Edirne değince akla zaten  Selimiye camii ve Meşhur Edirne tava ciğeri gelir. Ciğeri kasabınızdan alırken mutlaka sinirlerini güzelce temizlettirin ki lokum gibi olsun. Bazı kasaplar ince yaprak gibi kesmiyor, aynı işlemi yapsanız da sonuç başarılı olmuyor :(  Özelliği,  ciğerin mutlaka incecik doğranmasıdır ve kızartma süresinin 2-3 dakikayı geçmemesidir.. Hatta bazen 3 dakika  bile fazla oluyor. Edirne  Tava Ciğerinin özelliğide ciğeri kızarttıktan sonra aynı yağda bir kaç adet çok çok acı biberi kızartıp ciğerin üzerinde servis yapılır.Eğer yanında piyaz yoksa koyu bir cacık ile  de servis edilir.Pilav ve patates kızartmasını biz sevdiğimiz için serviste kullandım.

MALZEMELER:

yarım kilo tercihen Kuzu ciğeri ( Süt dana ciğeri de olabilir.)
yeteri kadar un
tuz
KIZARTMAK İÇİN:
Sıvı yağ
GARNİTÜR İÇİN:
Acı biber ( Bu sefer biberimiz olmadığından kullanmadım )
soğan
limon
pul biber
sumak,tuz
YAPILIŞI:
Ciğeri kasabımıza çok ince yaprak şeklinde doğratalım.1 tatlı kaşığı kadar tuz serpelim ve bir kaseye alıp en az 1-2 saat buzdolabında dinlendirelim. Dinlenen ciğeri yeterince unlayalım. ( Ben tek tek unluyorum.). Ciğeri bir süzgece alalım ve fazla ununu eleyelim Bol kızgın sıvı yağda 2-3 dakika çevirerek kızartalım. havlu kağıt serilmiş tabağa alalım.
Ben yanına soğan salatası yaptım.
2 adet kuru soğanı piyaz şeklinde ( yarım ay) ince kıyım doğradım ve bir kaseye aldım. Üzerine pul biber,sumak, limon suyu,tuz ve bir tutam ince kıyılmış maydanoz le harmanladım.Biz ciğerİn yanında sade pilav sevdiğimizden, sade pilav ve birazda patates kızartması ile servis yaptım. AFİYET OLSUN
NOT: Ciğeri kesinlikle yıkamıyoruz yoksa sertleşir. Dolapta kasede beklettiğimizde kaseye kan süzülüyor. Süzgece aldığımızda ve unladığımızda fazla kanından kurtuluyoruz.

DAHA FAZLA LEZZET

yaprak 7825032437677751244

Yorum Gönder

  1. Bende ciğeri severek yemiyorum. Ama dönergibi ne hoş olmuş. Ellerinize sağlık. Harika görünüyor.

    YanıtlaSil
  2. sunum resmen on numara olmuş tadı ise tatmadan da belli zaten :)

    YanıtlaSil
  3. Ah memleketimin güzel lezzeti:)şimdi trakyamda olup bunu yemek vardı ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Teşekkür ederim :)Tarifte yazdığım gibi sunumu aslında ciğer üzerine acı biber ile oluyor ama pilav ve patates kızartmasını sevdiğimizden hemde görsel olarak bu sunum bana daha çekici geliyor.

    YanıtlaSil
  5. Enfes görünüyor Selma Hanımcım...
    Ellerinize sağlık...
    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  6. Çok teşekkür ederim; sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. HEM GÖZE HEM MIDEYE HITAP ETMIS ELINIZE SAGLIK NEFIS OLMUS

    YanıtlaSil
  8. Bahar Çiçeği, çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item