İZMİR USULÜ MİDYE DOLMASI | Mutfak Ve Tatlar

İZMİR USULÜ MİDYE DOLMASI

İZMİR USULÜ MİDYE DOLMA Hani bazıları şöyle derler ya : " Denizden babam  çıksa yerim". İzmirliyim ama ben  deniz ürünler...







İZMİR USULÜ MİDYE DOLMA
Hani bazıları şöyle derler ya : " Denizden babam  çıksa yerim". İzmirliyim ama ben  deniz ürünlerinden sadece   balık seviyorum. O yüzden  BALIK  dışında herhangi bir deniz ürünü yapmıyorum. Eşim dışarıda balık yemeğe gittiğimizde sevdiği  deniz ürünü mezelerini sipariş verir :) Ben Karides , Ahtapot, Istakoz vs. temizlememi bırakınız, bakamıyorum bile :(
 Sevgili AYNUR BAYIK' n  MİDYE DOLMASI  tarifi gönderdiğinde çok memnun oldum.Tekrar teşekkür ederim :) Midye Dolması severler için  güzel bir tarif.



 MALZEMELER:
 40 - 50 adet orta boy kabuklu midye
 Yarım kilo dolmalık pirinç
 Yarım su bardağı zeytin yağ
Karabiber, Kimyon, Yeni Bahar, Tuz
 Midyelerin dış yüzeyi bıçak ile temizlenip yıkanır. 15 dk. suda dinlenmeye bırakılır. Bir bıçak yardımı ile kabukları iki yana açılacak şekilde açılır. Açılan midyelerin iç kısmındaki tüy (sakal) kesilip iyice yıkanır. 15 dk. temiz suda dinlenmeye bırakılır.
YAPILIŞI:
 Yıkanmış pirinç yağ içinde hafif kızartılıp yeteri kadar sıcak su ilave edilir. Tuz ve baharatlar ilave edilip orta derece bir ateşte pişirilir. Bu süre içinde pişen pirinç bir kaşık yardımıyla karıştırılır.Yarı pişmiş pilav (suyunu tam çekmemiş) ateşten alınıp suyunu çekmesi için dinlenmeye bırakılır.Hazır hale gelen iç pilav açık midyelerin bir kabuğuna yeteri kadar konulup midyelerin kabukları kapatılır. Midyeler bu şekilde yeteri büyüklükte bir tencereye dizilir. Bir bardak sıcak su ilave edilip 20 dk. orta ateşte pişirilir.
 Midyeler ılık olarak limon ile servis edilir.
Not : İsteğe bağlı olarak iç pilava çam fıstığı ve kuş üzümü ilave edilebilir. AFİYETLER OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

pirinç 695272746739805637

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item