KÖZ KIŞLIK KIRMIZI BİBER KONSERVESİ NASIL YAPILIR | Mutfak Ve Tatlar

KÖZ KIŞLIK KIRMIZI BİBER KONSERVESİ NASIL YAPILIR

KÖZ KIŞLIK KIRMIZI BİBER KONSERVESİ NASIL YAPILIR KIRMIZI BİBER KONSERVESİ KIŞLIK KÖZ KIRMIZI BİBER Kış için közlediğim kırmızı b...


KÖZ KIŞLIK KIRMIZI BİBER KONSERVESİ NASIL YAPILIR
KIRMIZI BİBER KONSERVESİ
KIŞLIK KÖZ KIRMIZI BİBER
Kış için közlediğim kırmızı biberlerin bir kısmını buzdolabı poşetlerine sıralayıp dondurucuya koydum, bir kısmını ise konserve yaptım... İki işlemi de ayrı ayrı kullanıyorum... Dondurucuya koyduğum biberleri salatalar da, poğaçalar da, ekmek üstü lezzetler de ve mezeler de... Konserveyi ise direk kavanozdan çıkarıp tabağı alıp sofraya getiriyorum... Sirkesi, yağı, sarımsağı ve tuzu içinde olduğu için pratik oluyor...Kapaklardan  hava almadığı sürece konserveniz başarılı olır...

Zeytinyağım ise Türkiye' nin altın madalyalı zeytinyağı Ovilo Marka Nerminhanımzeytinliği' nden...

  • MALZEMELER:
  • Etli kırmızı biber ( Düzgünce)
  • Sirke
  • Sarımsak
  • Zeytinyağ
  • Tuz
  • YAPILIŞI:
  • Kırmızı biberleri yıkayın ve közleyin. ( Ben ocak üzerinde közlemeci de közlüyorum)
  • Közlediğiniz biberleri bir poşete alın ve kısa bir süre süre içinde bekletin. Bu yöntemle buharlaştığı için çok kolay ve biberi zedelemeden közleyebilirsiniz.
  • Biberlerin kabuklarını soyun, saplarını koparın ve çekirdek yataklarını temizleyin.
  • Temizlenmiş biberleri bir süzgeçe alın ve suyunu süzdürün.
  • Daha sonra biberleri geniş bir kaba alın. Üzerine damak tadınıza göre tuz, zeytinyağı, ve sirke gezdirip güzelce karıştırın. Tüm tatlar birbirine karışsın.
  • Ben yarım litrelik kavanoz tercih ettim.
  • Soslanmış biberleri kavanozlara düzgünce sıralayın.
  • Aralarına 3-4 diş sarımsak atın.
  • Temiz ve kuru kapakları sıkıca kapatın ( Sakın hava almasın)
  • Daha sonra büyük bir tencerede kavanozların üzerini geçecek kadar su koyun. Tencerenin tabanına temiz bir mutfak havlu koyup kavanozların kapakları aşağıya gelecek şekilde tencerenin aldığı kadar sayıda kavanozları sıralayın. ( Bu konserve işlemi bahçede kazanlarda çok daha kolay ve başarılı oluyor.) Su kaynamaya başladıktan 10- 15dakika sonra kavanozları çıkarın ve  yine ters şekilde sıralayın.
  • İstediğiniz zaman kavanozdan çıkarıp tabağı alıp kullanabilirsiniz.Yalnız kapağı açtıktan sonra kalanı buzdolabında bekletiniz.
  • Kapaklar hava almadığı sürece konserveniz kesinlikle bozulmaz

AFİYET OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

NEW 3152878327868609899

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item