KATLI PASTA | Mutfak Ve Tatlar

KATLI PASTA

Yapımı çok kolay bir pasta tarifi..İstediğiniz bir pandispanya tarifini veya hazır pasta tabanı kullanabilirsiniz.. Ben bu sefer meyve...



Yapımı çok kolay bir pasta tarifi..İstediğiniz bir pandispanya tarifini veya hazır pasta tabanı kullanabilirsiniz.. Ben bu sefer meyve olarak şeftali kullandım...Elma dilimi şeklinde ince dilimler halinde kat aralarına yerleştirdim...Kekleri ıslatmak için nescafeli su hazırladım... 1 gece dolapta beklediğinde ertesi gün muhteşem ötesi çok hafif bir pasta oluyor...Kahvenin yanında tavsiye ederim...
  • MALZEMELER:
  • 4 adet yumurta
  • 3 Türk kahvesi fincanı şeker
  • 1 çay bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 Türk kahvesi fincanı un
  • KREMASI İÇİN:
  • 2 adet yumurta sarısı
  • 3 su bardağı süt
  • 3 çorba kaşığı un ( Tepeleme)
  • yarım su bardağı toz şeker
  • 1 paket labne peyniri ( 200 gr)
  • Keki ıslatmak için:
  • 1 çay bardağı şekerli nescafe
  •  veya süt
  • İç malzemesi için :
  • Arzuya göre meyve
  • YAPILIŞI:
  • Karıştırma kabına yumurtaları alın ve köpürünceye kadar çırpın.
  • Şekeri ekleyin ve boza kıvamı alıncaya kadar çırpmaya devam edin.
  • Süt ve  kakaoyu ilave edip,çırpın.
  • Un ,vanilya ve kabartma tozunu da ilave edin ve çırpmaya devam edin..
  •  Harcı  yağlanmış kalıba döküp ,180 derecede pişirin ve keki soğumaya bırakın. ( 18 cm lik kelepçeli kalıp kullandım ve harcı ikiye bölüp iki kerede pişirdim).
  • Soğuyan keki ikiye bölün. ( iki pasta tabanı pişirdiğim için 4 parça elde ettim).
  • Kreması için;
  • Tencereye, süt,un,şekeri ve yumurta sarısını  alıp,orta hararetli ateşte göz göz olana dek çırpma teli yardımıyla muhallebi kıvamında  pişirin.
  • Krema soğuduktan sonra labne peynirini ekleyin,1  dakika kadar mikserle çırpın.(Fazla çırpılırsa peynir sulanır.)
  • Kelepçeli kalıbın içine 1. katı alın ve nescafeli su ile ıslatın.
  • Üzerine kremadan bir parça sürün.
  • Meyveleri sıralayın. ( Ben şeftali kullandım ve elma dilimi şeklinde ince dilimler kullandım).
  • Üzerine 2. katı koyun ve yine  nescafeli su ile ıslatın.
  • Yeteri kadar krema sürün ,meyveleri sıralayın.
  • 3. katı yerleştirin.Nescafeli su ile ıslatın meyveleri sıralayın.
  • 4. katı da  nescafeli su ile ıslatın ve kalan kremayı sürün.
  • Ben üzerini yine şeftali dilimleri, fındık ve antep fıstığı ile süsledim.
  • 1 gece dolapta bekletilirse tadı muhteşem oluyor.
  • AFİYET OLSUN





DAHA FAZLA LEZZET

NEW 4375919832472024334

Yorum Gönder

  1. Merhabalar, muhteşem çok leziz ve iştah açıcı görünüyor. Ellerinize sağlık.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
  2. Nefis bir pasta olmuş, ellerinize sağlık, yaza veda pastası olsun, mevsim meyveleri yakında kalkacak ortalardan.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Muy muy apetecible, me encanta y se ve muy saludable. Enhorabuena!!
    Un abrazo y feliz día!!

    YanıtlaSil
  4. Çok nefis görünüyor. Bol meyveli, hafif.. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item