ÇITIR BÖREK | Mutfak Ve Tatlar

ÇITIR BÖREK

ÇITIR  BÖREK Çıtır   börek  tercihinizse deneyebileceğiniz güzel bir tarif;. Arzu ettiğiniz herhangi bir   iç malzemeyi kullanabilirsi...




ÇITIR  BÖREK
Çıtır   börek  tercihinizse deneyebileceğiniz güzel bir tarif;. Arzu ettiğiniz herhangi bir   iç malzemeyi kullanabilirsiniz. Ben kıymalı- peynirli ve patatesli denedim. Hepsi de ayrı ayrı tatlarda  güzel oldular :)


·         MALZEMELER:
·         6 adet yufka
·         SOSU İÇİN:
·         1,5 su bardağı sıvı yağ
·         3 yemek kaşığı un
·         1 yemek kaşığı sirke
·         yarım çay kaşığı tuz
·         İÇ MALZEMESİ İÇİN:
·         Dilediğiniz bir iç malzeme
·         ÜZERİ İÇİN:
·         Yumurta sarısı
·         YAPILIŞI:
·         İç malzememizi hazırlayalım. ( Arzu ettiğiniz.)


·         Yufkanın  birini tezgaha serelim.
·          Üzerine yeteri kadar  yumurta fırçası yardımıyla sostan sürelim.


·          Üzerine 2. yufkayı yerleştirelim
·         .BURADA ÜZERİNE SOS SÜRMÜYORUZ.

·  
·         Yufkayı sigara böreği keser gibi tercihen 12  eşit üçgen parçalara  bölelim. ( Ben küçük olsun diye daha fazla böldüm bu defa.)



·         Geniş tarafına  iç malzememizden  koyalım.



·         Çok sıkı olmayan rulo şeklinde sigara böreği sarar gibi saralım.


·         Yağlanmış fırın tepsisine dizelim. ( Ben seramik tepsi kullandığımdan yağlamadım )
·         Diğer yufkalara da aynı işlemi uygulayalım


·         . Üzerine yumurta sarısı sürelim.
·         Ve ısınmış fırında 200 derecede pişirelim.


·         Çıtır çıtır böreklerimiz olacaktır.
·          AFİYET OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

yufka 3886420904283794641

Yorum Gönder

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item