"DOAL" MEYVE PAZARA SUNULDU
“Doal” Meyve Pazara Sunuldu Kimbilir ne kadar zaman oldu taptaze, ısırdığınızda içinden ca...
https://mutfakvetatlar.blogspot.com/2015/12/doal-meyve-pazara-sunuldu.html
“Doal” Meyve Pazara Sunuldu
Kimbilir ne kadar zaman oldu taptaze, ısırdığınızda
içinden canlılık fışkıran kütür kütür bir elma ya da sulu sulu bir şeftali
yiyeli?
Türkiye’nin ilk sertifikalı meyve markası Doal, Anadolu Etap uzmanlığı ve güvencesiyle pazara sunuldu.
Doal, iki yıl içinde pazarın akla gelen ilk meyve markası olmayı hedefliyor
Doal, iki yıl içinde pazarın akla gelen ilk meyve markası olmayı hedefliyor
Ülkenin en büyük meyvecilik ve
meyve suyu projesini hayata geçirmek üzere 2009 yılında kurulan Anadolu Etap, altı
yıllık çalışmanın ardından Türkiye’nin ilk sertifikalı meyve markası Doal’ı
pazara sundu. Doal markası ile satışı yapılan meyveler, uluslararası
GlobalG.A.P ve İyi Tarım Uygulamaları
sertifikalarına sahip, Duyarlı ve Kontrollü Tarım uygulamaları ile yetiştiriliyor.
Anadolu Etap’ın hem kendi
çiftliklerinde yetiştirilen hem de kontrolündeki bahçelerden temin edilen ve
Doal markası ile satışa sunulan meyveler, 600 farklı aktif maddenin kontrol edildiği
testlerle analiz ediliyor. Doal markalı meyveler, titizlilikle yürütülen tüm
analiz süreçlerinden başarı ile geçiyor.
Doal
marka lansman toplantısında konuşan Anadolu
Etap Genel Müdürü Demir Şarman, sağlıklı
nesiller için sağlıklı meyveler yetiştirme misyonu ile faaliyetlerine
başladıklarını söyleyerek, “Anadolu Etap’ın, ilk fidan dikimini 23 Nisan 2011
tarihinde gerçekleştirdik. Bugün itibariyle 25 bin dekar alanda kurulu altı
çiftlikte 3 milyon 500 bin dikili meyve ağacına ulaştık” dedi.
Demir Şarman şöyle devam etti: “Anadolu
Etap olarak yatırım tutarımız 290 milyon dolara ulaştı. Tarım, yatırım geri
dönüşü uzun zaman alan ancak ülkemiz için önemli ve bizim inandığımız bir
sektör. Hedeflerimiz doğrultusunda yatırımlarımıza devam ediyoruz. Kuruluş
hedeflerimizden
biri olan, Türkiye’nin ilk sertifikalı meyve markası Doal’ı bugün itibariyle pazara
sunduğumuzu bildirmekten büyük mutluluk duyuyorum. Anadolu Etap olarak, söz
verdiğimiz gibi tüketicilerimizin hem çocukları hem de kendileri için
doğallığından şüphe duymadan, güvenle tüketebilecekleri bir meyve markası
oluşturduk. Meyve hem ekonomi hem de beslenmedeki yeri itibariyle Türkiye için
son derece önemli. Yıllık meyve üretimi 18 milyon ton. Türkiye İstatistik
Kurumu verisine göre, yıllık kişi başı meyve tüketimi ise 120 kilogram. Bu
rakam, 74 kilogram olan dünya ortalamasının üstünde. Araştırmalarımıza göre
ülkemizdeki meyve tüketiminin yüzde 60’ı çocuklu aileler tarafından yapılıyor.
Doal markası ile tüketicilerimize, Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en
saf haliyle meyveyi sunmayı; Anadolu Etap uzmanlığı ve güvencesiyle taahhüt
ediyoruz” dedi. Demir Şarman orta vadede Doal markasıyla 200 bin tonluk satış
hacmine ulaşmayı hedeflediklerini de söyledi.
Anadolu Etap Pazarlama Müdürü Aslıhan Kaya
Sağlıklı Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilara Koçak keyifli anlatımı ile meyve tüketiminin önemini bir kez daha vurguladı...
Sağlıklı Beslenme ve Diyet Uzmanı Dilara Koçak keyifli anlatımı ile meyve tüketiminin önemini bir kez daha vurguladı...
Tüm tüketicilerin doğallığından
şüphe duymadan, gönül rahatlığı ile yiyebileceği Doal markalı meyvelerin
satışı, İstanbul’daki Migros ve Carrefour gibi zincir marketlerde
başladı. Yaz döneminde ise Türkiye genelindeki
tüm ulusal zincirlerde yerini almaya başlayacak Doal markalı meyveler, ayrıca seçkin hal noktalarındaki toptan satışlar aracılığıyla, önde
gelen manavlarda da satılacak.
Doal, bölünmüş arazi yapıları nedeniyle küçük ve orta ölçekli
üreticilerin yer aldığı, markalaşmanın olmadığı Türkiye pazarında tüketicilerin
doğal ve güvenilir meyve markasına olan ihtiyacına cevap
verecek. Anadolu Etap, Doal’ın sertifikalı meyve markası bilincini oluşturarak,
iki yıl içinde pazarda ilk akla gelen meyve markası olmasını hedefliyor.
Anadolu Etap hakkında
Anadolu
Grubu, Özgörkey Holding ve Brezilyalı Cutrale Grubu işbirliği
ile 2009 yılı sonunda kurulan Anadolu Etap, Avrupa'nın önde
gelen meyve suyu ve taze meyve firmalarından
birisi olma stratejisiyle faaliyetlerini sürdürmektedir.
Kendi
fabrikalarında oluşan
yüksek
kaliteli hammadde ihtiyacını ve taze meyve sektöründeki
talebi karşılamak
amacıyla
2010 yılında
plantasyon yatırımlarına başlamıştır. İlk
fidan dikimini 23 Nisan 2011 tarihinde gerçekleştiren
Anadolu Etap, Ekim 2015 itibariyle beş farklı bölgede
25.000 dekar alanda kurulu altı çiftliğinde
3,5 milyon dikili meyve ağacına
ulaşmıştır.
Anadolu
Etap 2020 yılında 50.000 dekar arazi üzerinde 10 milyon meyve ağacına
ulaşmayı
hedeflemektedir. Çiftliklerde vişne, kayısı,
armut, elma, erik, kiraz, şeftali, nektarın ağaçlarının
dikimi yapılmakla birlikte deneme bahçelerinde
onlarca çeşit
meyve çeşidi
ve cinsi farklı ve yeni metotlar uygulanarak yetiştirilmektedir.
Türkiye’nin
en büyük
meyvecilik projesi olan Anadolu Etap Ağustos 2014’te
Sürdürülebilir
Tarım
Uygulamaları İlkeleri’ni
yayınlayan
ilk şirket
olmuştur.
TÜRKİYE VE MEYVE
·
Yıllık 18 milyon ton
dolayındaki Türkiye meyve üretiminin büyük kısmını bölünmüş toprak yapısı
nedeniyle küçük ve orta ölçekli üreticiler yapıyor.
·
Yapılan araştırmalara
göre Türkiye’de meyve sağlıklı beslenmenin çok önemli bir parçası olarak kabul ediliyor. Türkiye’de meyve tüketimi,
beslenme piramidinde yaklaşık yüzde 14 olan oranıyla oldukça önemli bir yere sahip.
·
Türkiye İstatistik Kurumu verisine göre, yıllık kişi başı meyve tüketimi 120 kilogram; bu rakam, 74
kilogram olan dünya ortalamasının üstünde.
·
Türkiye’deki toplam meyve tüketiminin yüzde 60’ı çocuklu aileler
tarafından yapılıyor.
ANADOLU ETAP
·
Anadolu Etap, 2009 yılında Anadolu Grubu, Özgörkey
Holding ve dünyanın en büyük portakal suyu üreticilerinden Brezilyalı Cutrale Grubu’nun
güç birliğiyle, Türkiye’nin
en büyük meyvecilik ve meyve suyu üretimi projesini hayata geçirmek üzere
kuruldu.
·
Çiftliklere ilk fidan 23 Nisan 2011 tarihinde dikildi.
·
Ekim 2015 tarihi itibariyle beş farklı bölgede, 25 bin dekar
alanda kurulu altı çiftlikte, 3 milyon 500 bin dikili meyve ağacına ulaşıldı. Ekili alanların büyüklüğü 3 bin 500 futbol sahasına denk geliyor.
·
Anadolu Etap
çiftliklerinde şeftali, nektarin ve elma başta olmak üzere armut, nar, vişne, kiraz, kayısı, portakal ve erik olarak toplam 10 farklı meyvenin 150
cinsi yetiştiriliyor. Deneme bahçelerinde ise yüzlerce meyve çeşidi ve cinsleri mevcut.
DOAL
·
Doal markalı meyveler, tüketicilerin hem çocukları hem de kendileri için
doğallığından şüphe duymadan, güvenle tüketebilecekleri Türkiye’nin ilk sertifikalı bir
meyve markası.
·
Doal tüketcilere Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle
meyveyi sunmayı, Anadolu Etap uzmanlığı ve güvencesiyle taahhüt ediyor.
·
Doal markalı meyveler uluslararası gereçerliliği olan GlobalG.A.P ve Türkiye’de geçerli olan İyi Tarım Uygulamaları sertifikalarına sahip; Duyarlı ve Kontrollü Tarım uygulamaları ile
yetiştiriliyor.
·
Anadolu Etap’ın hem kendi çiftliklerinde yetiştirdiği, hem de kontrolündeki bahçelerden temin edilen ve Doal
markası ile satışa sunulan meyveler, 600 farklı
aktif maddenin kontrolünün yapıldığı testlerle analiz ediliyor.
·
Doal markalı meyveler İstanbul’daki Migros ve Carrefour
gibi zincir marketlerde satılmaya başladı.
·
Yaz döneminde ise Türkiye genelindeki tüm ulusal zincirlerde yerini almaya
başlayacak. Ayrıca seçkin hal noktalarındaki toptan satışlar aracılığıyla, önde gelen manavlarda da satılacak.
·
Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle meyve taahhüdü veren
Doal’ın hedefi, sertifikalı meyve markası bilincini yaratmak ve iki sene içinde tüketiciler nezdinde akla gelen
ilk meyve markası
olmak.
Ve lansmandan bir kaç kare
Koru İstanbul'un lezzetli açık büfesi tüm konuklardan tam not aldı...
Bu keyifli lansman için "Doal" Meyve ve Excel İletişime çok teşekkür ederiz.Ve lansmandan bir kaç kare
Koru İstanbul'un lezzetli açık büfesi tüm konuklardan tam not aldı...
SELMA MOLLAOĞLU
Çok sevindirici bir haber oldu benim için. Teşekkürler :)
YanıtlaSilRica ederim...Sevgiler...
SilÇok hoş bir etkinlik olmuş. . 👍
YanıtlaSilBöyle markaları seviyorum ve kesinlikle çoğalmalı (:
YanıtlaSilFotoğraflar şahane.
YanıtlaSilYayılarak çoğalması gereken bir haber .Fotoğraflar süper:)
YanıtlaSilBu yeni markayı mutlaka deneyeceğim. Teşekkürler.. Sevgiler..
YanıtlaSil