BERGAMUT REÇELİ | Mutfak Ve Tatlar

BERGAMUT REÇELİ

BERGAMUT REÇELİ Bergamut Antalya bölgesinde yetişmektedir. Ben açıkçası İstanbul' da pazarlarda pek görmedim.  ve de hiç denemedim ...



BERGAMUT REÇELİ
Bergamut Antalya bölgesinde yetişmektedir. Ben açıkçası İstanbul' da pazarlarda pek görmedim.  ve de hiç denemedim :(
 Bodrum tatilimizde arkadaşım kahvaltıya Bergamut reçelini çıkardı. İnanılmaz beğendim. Hemen fotoğrafını çekip tarifini aldım. Bergamut' u Fethiye ' de ki evlerinin bahçesinden toplayıp ve reçel yapmış. Özenerek dinledim. Dalından sofraya...
Sevgili arkadaşım, GÜLCAN ARABULAN'a tarifini bizlerle paylaştığı için çok teşekkür ederim. Sevgiler...


·         MALZEMELER:
·         5 adet Bergamut
·         1 kilo toz şeker
·         2 su bardağı su
·         1 adet limon suyu
·         VE
·         kürdan
·         İğne- iplik
·         YAPILIŞI:
·         Bergamutları güzelce yıkayıp kuruladıktan sonra kabuklarını ince rendeyle pürüzsüz oluncaya kadar rendeleyelim ve kabuklarını soyalım.
·         Sarı kısmı dışarı gelecek şekilde kıvıralım.
·         Ve birer kürdan ile tutturalım.
·         Temiz bir iğne iplik yardımıyla ipe geçirelim.
·         Bu yöntemle servis esnasında çok şık minik rulolar elde edeceğiz.
·         Bol suyla birlikte hepsini alabilecek büyüklükte bir tencerede su kaynatıp  içine kabukları atıyoruz.
·         Birlikte biraz kaynadıktan sonra soğumasını bekleyip suyunu süzüyoruz.
·         İpe dizdiğimiz bu kabukları en azından 24 saat suyun içinde bırakmamız ve bu suyu bir kaç kez değiştirmemiz gerekiyor ki kabukların acısı çıksın.
·         1 gün sonunda kabuklardan tattığımızda hala çok acı geliyorsa, suda bekletip suyunu değiştirme işlemini 1 gün daha tekrarlamak gerekiyor.

·         Tencereye 2 su bardağı suyu ve şekeri alalım.
·         Şeker eriyinceye kadar kaynatalım.
·         Haşladığımız Bergamut kabuklarını tencereye ilave edelim.
·         Kıvam alana kadar  kaynatalım.
·         Reçel kıvamını anlamak için en basit yöntemlerden biri, bir porselen tabağı dolapta iyice soğutup, reçel suyundan  bir çay kaşığı kadar tabağa dökelim. Ve reçel suyunun tam ortasından çizik atalım. Eğer birleşmiyorsa reçel kıvamındadır.
·         Reçel kıvam aldıktan sonra limon suyunu ekleyelim.
·         Temiz cam kavanozlara paylaştıralım.
·         Reçel soğuduktan sonra kapağını kapatalım.

·         AFİYET OLSUN

DAHA FAZLA LEZZET

REÇELLER 4317005570238267996

Yorum Gönder

  1. Cam gibi nefis görünüyor, ellerine sağlık Gülcan Hanım'ın :)

    sevgiler

    YanıtlaSil

emo-but-icon

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

.........

Translate

item