YÖRSAN İLE YUFKALI MAKARNA BÖREĞİ

YUFKALI MAKARNA BÖREĞİ İddia ediyorum orijinal  su böreği  tadı ve görüntüsünde  makarnadan bir börek . Hani  " Kör Tadım"  ...


YUFKALI MAKARNA BÖREĞİ
İddia ediyorum orijinal su böreği tadı ve görüntüsünde  makarnadan bir börek . Hani " Kör Tadım" yapılsa su böreğimi yoksa makarnadan börek mi olduğu kolay kolay anlaşılmayabilir. Bu tarifi  yıllar önce Sevgili Oktay Usta' dan almıştım. Her reçetesi  gibi bu da  muhteşem oldu. Bende kendi el lezzetimi ekleyince başarılı  bir sonuç ortaya  çıktı. Yalnız tarif  kadar kullanılan malzemede önemlidir. Süt ve süt ürünlerinde "Usta" lığına inandığınız  marka reçetedeki  başarıyı perçinleyecektir. Benim bu konudaki ustam "YÖRSAN".

Sizlerde benim gibi ustası olduğunuz tariflerinizi  http://www.birustasivar.com/  da paylaşarak lezzet ustaları arasında yerinizi alabilir  ve hediyeler kazanabilirsiniz!

MALZEMELER:
Yarım paket ( 250 gr) makarna (Ben Fiyonk kullandım.)
2 adet yufka
SOSU İÇİN:
2 adet yumurta
1 su bardağı YÖRSAN SÜT
Yarım su bardağı eritilmiş YÖRSAN TEREYAĞI
Bir tutam tuz
İÇ MALZEMESİ İÇİN:
1 kase YÖRSAN  BEYAZ PEYNİR
Yarım demet maydanoz
YAPILIŞI:
Makarnaları kaynar tuzlu suda hafif diri kalacak şeklide  haşlayın  ve suyunu süzün.
Sosu için; Bir kasede  eritilmiş ve ılınmış  tereyağı, süt, yumurta ve tuzu güzelce çırpın.  (Üzerine sürmek için bu sostan 1 çay bardağı ayırın). Kasedeki sosu makarna ile güzelce karıştırın.
İç malzemesi için; maydanozları ince kıyım doğrayın ve ezilmiş peynir ile karıştırın.
İlk yufkayı uç kısımları dışarıda kalacak şekilde yağlanmış kare veya dikdörtgen  bir tepsiye  yayın. ( Ben 25x 35 cmlik fırın tepsisi kullandım).
Üzerine haşlanmış  makarnanın yarısını dökün  ve eşit bir biçimde  yayın.
İç malzemeyi makarnanın üstüne serpin.
Ve kalan diğer makarnayı iç malzemenin üzerine yayın..
2. yufkayı makarnanın üzerine hafif pile yaparak tepsi ölçüsüne göre yerleştirin.
Tepsinin dışında kalan yufkayı düzgün bir biçimde önce yan kısımları tepsinin üzerine doğru katlayın.
Diğer kenarları da katlayarak üzerini tamamen kapatın.
Ayırdığınız sosu yufkanın üzerine sürün.
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
YÖRSAN AYRAN ile sıcak veya ılık servis yapın.
AFİYET OLSUN








DAHA FAZLA LEZZET

yufkalı makarna böreği 8717433999740544140

Yorum Gönder

  1. Çok güzel anlatılmış. Ustasından Usta tarif. Usta Lezzet Yörsan la. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar güzel ve kolay görünen bir tarifmiş. Güzel de olmuştur eminim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten kolay bir tarif...Deneyiniz çok beğeneceğinize inanıyorum :smile:

      Sil
  3. Makarnayıda, böreğide çok severim canım! E ikisi birleşince nefis olmuştur, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  4. Çok çokkk güzel ben de yufka kullanırım makarna böreğin de epeydir yapmadım ben kilo almayayım diye uzak duruyorum ama eşim hastasıdır İzmir'e dönünce yapayım özlemiştir iyice:)))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim...Yok bu tarif kilo yapmıyor :smile: İzmir' e sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Nasıl canım çekti sabah sabah anlatamam. Şimdi şu saatte kalkıp yapsam mı yok su böreği mi aldırıp yesem bilemedim.
    Ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  7. Bayıldım bu böreğe harikasınız Selma hanım.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

.........

SOSYAL MEDYA

Image and video hosting by TinyPic

Paylaşalım..

facebook twitter google+ youtube

FACEBOOK SAYFAMIZ

Popüler Yayınlar

Email Takip

Translate

item